Handelsvillkor

Allmänt

Vi skickar alla varor som paket eller registrerade brev, vilket gör att paketet kan spåras om det skulle uppstå problem. Varorna är försäkrade under försändelsen och vid mottagandet ber vi dig alltid att kontrollera paketets innehåll. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du tar emot det, ska du anmäla det till GLS på en gång eller senast två dagar efter mottagandet och därefter returnera varan till oss. Sif Jakobs Jewellery ansvarar inte för varor som skadas under transporten. Vi packar alltid varorna med största omsorg, så att risken för fraktskador minimeras.


Leveranstid

På Sif Jakobs Jewellery strävar vi efter att göra en snabb leverans men på grund av hög efterfrågan under denna period har vi lite längre leveranstid, vi strävar efter att du ska få din beställning så snart som möjligt inom 2-7 arbetsdagar från måndag till fredag Sif Jakobs Jewellery ansvarar dock inte för förseningar som uppstår hos GLS. För graverade smycken är leveranstiden cirka 5-7 arbetsdagar.

 


När du beställer hos Sif Jakobs Jewellery är det viktigt att du anger adressuppgifterna korrekt när du anger leveransadressen. Du är skyldig att ange korrekt adress för leverans av varorna. Om adressen du uppger inte bekräftas förbehåller sig Sif Jakobs Jewellery rätten att annullera ordern och inte skicka ut leveransen.


Observera att vi inte skickar till följande länder:


Ryssland, Kanada


Frakt

Gratis leverans på beställningar över 699 kr.


När du handlar hos Sif Jakobs Jewellery levererar vi ditt smycke gratis till önskad adress i Danmark. Vid en eventuell returförsändelse kan du använda vår gratis returetikett.


Ångerrätt/returrätt

Du kan alltid byta eller returnera varor som du har köpt på sifjakobs.se.
När du returnerar ber vi dig vänligen använda den förbetalda returlabel som du hittar i ditt paket. Glöm inte att be om ett kvitto på posten som ett bevis på att du har returnerat paketet. Sif Jakobs Jewellery lämnar 30 dagars full ångerrätt från den dagen du tar emot dina varor. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan återlämnas i väsentligen samma skick och mängd. När vi har tagit emot varan och godkänt returneringen, överför vi köpsumman till ditt konto inom 30 dagar. Vi betalar endast tillbaka beloppet till det kreditkort som varorna köptes med. Detta gör vi för att undvika olaglig användning av stulna kreditkort. Graverade smycken kan inte bytas och returneras.


Varans skick när du skickar tillbaka den:

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än den som är nödvändig för att konstatera varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik. Om varan har provats utöver det som beskrivs ovan betraktar vi den som använd.

För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra samma som du kan göra i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den.

Om du ångrar köpet, ska varorna skickas till:

Sif Jakobs Jewellery
Mesterlodden 23
2820 Gentofte

Du hittar standardångerformuläret här

Byte

Alla våra varor kan bytas inom 30 dagar. När du returnerar ber vi dig vänligen kontakta online@sifjakobs.com, så mejlar vi dig en förbetald returlabel. Glöm inte att be om ett kvitto på posten som ett bevis på att du har returnerat paketet. Sif Jakobs Jewellery skickar sedan den eller de varor du byter till fraktfritt. Om du har några frågor får du gärna kontakta oss på online@sifjakobs.com.

Observera: När du provar våra smycken, ber vi dig att undvika kontakt med parfym eller kräm som kan lämna doft eller märken på smyckena. Vi tar inte emot returvaror om du inte har följt dessa anvisningar.

Reklamationer

Alla varor omfattas av köplagens regler om 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du som kund har rätt att klaga över fel och brister hos varan som har uppstått inom 24 månader efter köpet. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, byta till en annan vara, få pengarna tillbaka eller få nedsatt pris, beroende på den konkreta situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som uppstår på grund av felaktig användning, bristfälligt underhåll eller normalt slitage.
 Vid reklamation, fel och brister eller utebliven leverans kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +45 33 93 77 77 eller mejla till online@sifjakobs.com.
Sif Jakobs Jewellery ersätter de rimliga fraktkostnader som eventuellt uppstår i samband med en reklamation.
Varan ska skickas till:

Sif Jakobs Jewellery
Mesterlodden 23
2820 Gentofte

Slutsålda varor

Om en vara som du är intresserad av är slutsåld, kontaktar vi dig och informerar dig om tidigast möjliga leverans eller erbjuder dig ett alternativ som redan finns på lager.

Betalning


På Sif Jakobs Jewellery kan du betala med betalningskort som Dankort, VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD och VISA/Electron och PayPal.
Beloppet dras först från ditt konto när varorna skickas från vårt lager. Alla priser hos Sif Jakobs Jewellery anges i den valuta som gäller i det land du har valt och inkluderar 25% moms, om inte varan ska skickas till ett land utanför EU. Se avsnittet om TULL OCH MOMS. Vi förbehåller oss prisändringar som beror på momshöjning, lagstadgade avgifter eller stigande silver-, guld- och diamantpriser. Dessutom förbehåller vi oss tryckfel, lagerstyrningsfel, prisändringar och slutsålda varor. Vi tar ingen avgift för betalningar på sifjakobs.com.

Säkerhet

Säkerheten på Sif Jakobs Jewellery är hög, eftersom all kommunikation mellan vårt betalningssystem och kortinnehavaren görs via en krypterad SSL-förbindelse (Secure Socket Layer). Med andra ord är det bara PBS som har åtkomst till dina uppgifter. Varken Sif Jakobs Jewellery eller andra obehöriga kan se de uppgifter som används vid köp. På Sif Jakobs Jewellery är dina personliga kontaktuppgifter 100% konfidentiella och vi garanterar att ingen annan kan få åtkomst till dem.

Tull och moms

Om du beställer från ett EU-land betalar du dansk moms, men ingen tull i enlighet med reglerna om varors fria rörlighet. Varor som skickas från Sif Jakobs Jewellery kan inte skickas som en present till länder utanför EU.

Om du däremot beställer från ett land utanför EU, kan du få betala lokala skatter och tull som vi inte är ansvariga för. Däremot behöver du inte betala dansk moms. Fraktfirman kontaktar dig om du ska betala lokala skatter och tull. Tänk på att detta kan försena försändelsen, eftersom varorna stoppas i tullen. Det är därför ditt ansvar att kontakta fraktfirman och betala merkostnaderna.


Information om klagomålsmöjligheter

Ett klagomål över en vara köpt hos oss kan lämnas till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, DK-2500 Valby. Du kan lämna ett klagomål till Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.

EU-kommissionens onlineklagomålsportal kan också användas till att lämna in klagomål. Det är i synnerhet relevant om du som konsument bor i ett annat EU-land. Du kan lämna in klagomål här http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår mejladress online@sifjakobs.com.

Integritetspolicy

Konsumentskydd

Sif Jakobs Jewellery arbetar och agerar efter de riktlinjer och lagar som har utarbetats av danska Forbrugerstyrelsen.

Vad gör vi med dina personuppgifter (integritetspolicy)

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på sifjakobs.se behöver vi följande uppgifter:

• Namn
• Adress
• Telefonnummer
• Mejladress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos SIF JAKOBS ApS och förvaras i fem år, därefter raderas de.
När vi samlar in personuppgifter via vår webbplats ser vi till att insamlingen alltid görs med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som har samlats in och varför.
Direktören för och de anställda hos SIF JAKOBS ApS har åtkomst till de uppgifter som registreras om dig.
Den personuppgiftsansvarige på sifjakobs.com är SIF JAKOBS ApS.
Vi krypterar inte kunduppgifter vid lagringen.
Vi överför inte kunduppgifter krypterade.
Uppgifter som har lämnats till sifjakobs.com lämnas eller säljs inte vidare till tredje part, och vi registrerar inga personkänsliga uppgifter.
När du är registrerad hos SIF JAKOBS ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att ta del av de uppgifter som har registrerats om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med dataskyddsförordningen, och frågor i samband med detta skickas till SIF JAKOBS ApS via mej online@sifjakobs.com.


Cookies


På sifjakobs.com används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så smidigt som möjligt för dig.
Du kan när som helst radera cookies från din dator – hur du gör beror på vilken webbläsare du använder.

 

Kan jag kombinera rabattkoderna?

Du kan enbart använda en rabattkod per köp. Det är därför inte möjligt att kombinera rabattkoder.



Loggstatistik


Vi använder loggstatistik på sifjakobs.se, vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, varifrån de kommer och var på webbplatsen de lämnar den med mera. Loggstatistiken användes uteslutande i syfte att optimera sifjakobs.se.